احتمال بارش سیل‌آسا در خوزستان؛ مدیریت بحران اعلام آماده باش کرد

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، پیرو آماده باش‌های قبلی و اخطاری چهارم بهمن ماه جاری اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان یک سامانه بارشی طی اوایل صبح شنبه تا اوایل صبح یکشنبه ( پنجم و ششم بهمن جاری) در همه مناطق استان به ویژه در مناطق شمال غرب، غرب، مرکز، جنوب و جنوب شرق تقویت می شود.

براساس این اعلام آماده باش سامانه مذکور با رگبار و رعدوبرق، وزش باد متوسط و تندبادلحظه ای، بارش به شکل برف در ارتفاعات و انتظار ریزش تگرگ در مناطق مستعد، همچنین مواج همراه با رگبار و رعد و برق شدن شمال خلیج فارس همراه است.

ستاد بحران خوزستان ضمن اعلام تداوم آماده‌باش واحدهای تابعه سطح استان و شهرستان، برقراری کشیک شبانه روزی و حضور در محل فعالیت و ترک نکردن محل خدمت بدون هماهنگی و اخذ موافقت ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان به فرمانداری‌ها و دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران دستور داده است که صدور هشدار، اتخاذ تمهیدات لازم و اقدامات پیشگیرانه، اطلاع رسانی مستمر و ارایه توصیه‌های ایمنی به شهروندان به ویژه بیماران، روستاییان، عشایر، کشاورزان، دامداران، کودکان، مسافران، صیادان، رانندگان و افرادساکن در مناطق در معرض خطر، و سایر حوادث احتمالی و اتخاذ سایر تدابیر لازم برای پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی را در دستور کار قرار دهند.

پرهیز از توقف در اطراف رودخانه‌ها، احتیاط در تردد، اقدامات پیشگیرانه برای سیلاب، تگرگ و صاعقه و اجتناب از تردد با شناورهای سبک در آب‌های جنوبی توصیه شده است.

اعمال محدودیت برای تردد شناورهای سبک ، نیمه سبک و تفریحی طبق ضوابط، استقرار اکیپ های عملیاتی دستگاه های مرتبط به همراه ماشین آلات مجهز به برف روب و نمک پاش در نقاط و گردنه های برف گیر استان نیز از سوی ستاد مدیریت بحران استان به دستگاه های متولی ابلاغ شده است.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/10409کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/10409/احتمال-بارش-سیل‌آسا-در-خوزستان؛-مدیری/کپی شد!